خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در لهستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۶۱۴

رای‌دهندگان لهستانی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رای‌دهندگان لهستان امروز -یکشنبه- برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتظار می‌رود که «آندژی دودا»، رئیس‌جمهوری فعلی به عنوان نامزد پر شانس این دوره از انتخابات رقابت سختی با «رافال تژاسکووسکی»، شهردار ورشو داشته باشد. 

میزان حمایت از تژاسکووسکی افزایش یافته و در نظر سنجی‌ها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، هر چند که وی نامزد انتخاباتی که قرار بود دهم ماه مه برگزار شود، نبوده است. 

دولت لهستان به دلیل شیوع ویروس کرونا به شهروندان این کشور اجازه داد که شخصا و یا از طریق پست رای دهند که حدود ۱۹۲ هزار نفر از بین ۳۰ میلیون رای‌دهنده گزینه رای پستی را انتخاب کردند. 

علاوه بر این بسیاری از رای دهندگان لهستانی که خارج از کشور حضور داشتند نیز پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند. 

پیش‌بینی می‌شود که هیچ یک از نامزدها ۵۰ درصد آرا به اضافه یک را که شرط پیروزی در انتخابات مرحله نخست است، کسب نکند. 

عملیات رای‌گیری که از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی آغاز شده به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با اعمال محدودیت‌هایی بر رای‌دهندگان هنگام ورود به مراکز رای‌گیری و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک همراه بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز