خبرگزاری کار ایران

بولتون:

ترامپ هشدارها درباره ویروس کرونا را نادیده گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۰۵

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که رئیس‌جمهوری این کشور هشدارها درباره شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور هشدارها درباره شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفت و او مسئول وضعیت دشوار فعلی در برخورد با این پاندمی است.

بولتون گفت که ترامپ هشدارهای زودهنگام درباره ویروس کرونا را به دلیل تاثیر احتمالی آن بر معامله تجاری با چین نادیده گرفت.

ترامپ بارها چین را به پنهانکاری درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرد، اما به اعتقاد بولتون وی تمایلی به شنیدن اخبار بد از دوستش «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین نداشته و نمی‌­خواست اخبار بد را درباره مخفی کردن ویروس در چین به دلیل تاثیر احتمالی آن بر معامله مورد نظر خود بشنود.

وی تاکید کرد که ترامپ نمی‌­خواست درباره اثر احتمالی پاندمی کرونا بر اقتصاد آمریکا و انتخاب مجدد خود چیزی بشنود.

بولتون معتقد است که حقیقت چشم‌پوشی ترامپ از هشدارهای زودهنگام نسبت به شیوع کرونا منجر به وضعیت فعلی شد و کشور اکنون نمی­‌تواند با این بحران مقابله کند.

ترامپ بارها با ابراز تردید در شهادت بولتون در کتابش وی را به خیانت و دروغ متهم کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز