خبرگزاری کار ایران

فعالیت سومین گروه نئونازی در آلمان ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۰۰

دولت آلمان فعالیت سومین تشکل منتسب به جریان راست افراطی در این کشور را که از آن‌ها به عنوان یک گروه نئونازی یاد شده ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورو نیوز، دولت آلمان فعالیت سومین تشکل منتسب به جریان راست افراطی در این کشور را که از آن‌ها به عنوان یک گروه نئونازی یاد شده ممنوع اعلام کرد.

«هورست زیهوفر»، سخنگوی وزارت کشور آلمان روز گذشته -‌سه‌شنبه- با اشاره به اقدامات پلیسی و بازرسی‌هایی که در چارچوب تحقیقات این پرونده در چهار ایالت این کشور انجام شده گروه «نوردادلر» یا عقاب شمالی را به عنوان یک «تشکل افراط‌گرا» معرفی کرد که عمده فعالیت خود را به روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متمرکز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان با انتشار پیامی توئیتری ضمن اشاره به بازرسی‌ها و تحقیقاتی که در چهار ایالت «نوردراین-وستفالن»، «زاکسن»، «براندنبورگ» و «نیدرزاکسن» برای رهگیری و شناسایی فعالیت این گروه «نئونازی» انجام شده، تاکید کرده است که قانون اجازه ترویج ایدئولوژی راست افراطی و رویکرد یهودی‌ستیزی را به هیچ گروهی نمی‌دهد.

به گفته مقامات آلمان اعضای گروه یاد شده که با نام‌های دیگری چون «انقلاب قومی»، «رنسانس قومی» یا «جوانان قومی» نیز شناخته‌ می‌شوند خود را پیروان آدولف هیتلر می دانند و از نمادها و گویش زبانی رایش سوم استفاده می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز