خبرگزاری کار ایران

مقام آگاه کاخ سفید:

معاونان ترامپ امکان‌سنجی اعطای چراغ سبز به نتانیاهو برای الحاق اراضی کرانه غربی را آغاز کرده­‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۹۵۹

یک مقام آگاه آمریکایی از اقدام معاونان ارشد رئیس‌جمهوری این کشور به امکان‌سنجی اعطای چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای عملی کردن طرح الحاق اراضی کرانه غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که معاونان ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور روز گذشته -سه‌شنبه- موضوع اعطای چراغ سبز از سوی کاخ سفید به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای اجرای طرح الحاق اراضی کرانه غربی بررسی کردند.

وی گفت که «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ، «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی، «اوی برکوویتز»، فرستاده خاورمیانه و «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در اسرائیل در این نشست حضور داشتند.

این مقام مسئول به شرط عدم افشای وی تاکید کرد که ترامپ در نشست کاخ سفید مشارکت نداشته اما منابع آمریکایی اعلام کردند که احتمالا وی بعدا به جلسه­‌های بحث و بررسی ملحق می‌­شود.

وی گزارش داد که در این گفت‌و‌گوهای داخلی غیررسمی تصمیمی حاصل نشده و کاخ سفید به دنبال آن است که دولت وحدت اسرائیل درباره طرح الحاق اراضی پیش از انجام هر اقدامی به توافق رسند.

نتانیاهو به حمایت ترامپ برای اجرای طرح خود در الحاق اراضی فلسطین تکیه که تاریخ آن را اول جولای اعلام کرده متکی است.

منبعی در کاخ سفید اعلام کرد که دولت ترامپ درها را به روی نتانیاهو برای اجرای عملیات گسترده الحاق اراضی نبسته است، اما از این موضوع نگران است که اجازه به اسرائیل برای تحرک پرشتاب در این زمینه امید و انگیزه فلسطینی‌­ها را برای مذاکره درباره طرح معامله قرن ترامپ از بین ببرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز