خبرگزاری کار ایران

پکن اعلام کرد:

به اقدام آمریکا علیه رسانه‌های چینی واکنش متقابل نشان می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۰۶

وزارت خارجه چین تهدید کرد که در صورت ادامه برخوردهای آمریکا با آن دسته از رسانه‌های چینی که در خاک ایالات متحده فعالیت می‌کنند، مجبور به واکنش متقابل خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین امروز -سه‌شنبه- تهدید کرد که در صورت ادامه برخوردهای آمریکا با آن دسته از رسانه‌های چینی که در خاک ایالات متحده فعالیت می‌کنند، مجبور به واکنش متقابل خواهد شد.

دولت آمریکا اعلام کرده است که از این پس با چهار رسانه چینی به اتهام فعالیت تحت عنوان «ارگان‌های تبلیغاتی»، مانند «نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی» رفتار می‌شود.

براین اساس، وزارت خارجه آمریکا از تلویزیون مرکزی چین، سرویس خبری چین، روزنامه پیپلز دیلی و روزنامه گلوبال تایمز خواسته است تا وضعیت کارکنان و همچنین اموال خود در ایالات متحده را به این وزارتخانه گزارش کنند.

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت: «این تصمیم ریاکاری موجود در آزادی خودخوانده بیان و رسانه را که آمریکا از آن سخن می‌گوید به همه نشان می‌دهد.»

وی در ادامه گفت: «آمریکا باید خیلی فوری این اقدام اشتباه را متوقف و اصلاح کند در غیر اینصورت چین مجبور می‌شود به شیوه‌هایی قانونی و ضروری پاسخ دهد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز