خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه سوریه:

قانون قیصر باید به فرصتی برای خودکفایی و استقلال کشور بدل شود/ اقدامات برای مقابله با این تحریم‌ها را آغاز کرده‌ایم/ از نیروهای خلیفه حفتر حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۱۲

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که قانون قیصر باید به فرصتی برای خودکفایی و استقلال کشور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه امروز -سه‌شنبه- در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد که هدف اصلی قانون قیصر (سزار) زمینه‌سازی برای بازگشت تروریسم به کشور مانند سال ۲۰۱۱ است اما این تحریم‌ها باید به فرصتی برای خودکفایی و تحقق استقلال کشور تبدیل شود.

المعلم در ادامه افزود: «چالش‌های پیش رو آسان نیست، اما محال هم نیست. ما اقدامات برای مقابله با این تحریم‌ها را آغاز کرده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «من از اهمیت آثار تحریم‌ها کم نمی‌کنم، اما باید بگویم که ما به تحریم عادت کرده‌ایم.»

وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق به روند سیاسی پایبند است اما هر نوع دخالت خارجی در عملکرد کمیته قانون اساسی را نمی‌پذیرد.

وی گفت که «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا و «جیمز جفری»، فرستاده این کشور در سوریه دروغگویی بیش نیستند، زیرا اگر کسی خواهان مصلحت مردم سوریه است بر آن‌ها توطئه نمی‌کند.

او در ادامه افزود: «چیزی که واشنگتن از سوریه می‌‌خواهد کنار رفتن متحدان ما و محور مقاومت و پذیرش توطئه‌های اسرائیل و در راس آن معامله قرن است.»

المعلم تاکید کرد که اقدامات اشغالگران آمریکایی در سوریه تعجب‌برانگیز نیست، زیرا آن‌ها قدرت اشغالگر هستند.

وی بر حمایت دمشق از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» و تحرکات قاهره در قبال وضعیت لیبی تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه با اعلام حمایت کشورش از موضع «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌‌جمهوری مصر درباره لیبی تاکید کرد که دمشق صرف نظر از موضع قاهره در قبال خود آماده ارائه هر نوع کمک به مصری‌ها در زمینه لیبی است.

وی گفت: «ما در کنار ملت برادر مصر می‌ایستیم، زیرا آن‌ها می‌خواهند از خود و امنیت ملی عرب دفاع کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز