خبرگزاری کار ایران

تهدید نتانیاهو به برگزاری انتخابات مجدد برای تضمین حمایت گانتز از طرح الحاق اراضی فلسطین

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۱۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به برگزاری انتخابات مجدد در صورت عدم موافقت حزب «آبی-سفید» به طرح الحاق اراضی کرانه غربی و دره رود اردن تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که اگر حزب «آبی‌-سفید» به رهبری «بنی گانتز» به نفع پیشنهادات برای اعمال حاکمیت اسرائیل بر بخش­‌هایی از اراضی کرانه غربی و دره رود اردن که نتانیاهو به عنوان گام اولیه برای اجرای معامله قرن به آن می‌نگرد، رای ندهد، به گزینه انتخابات مجدد متوسل می‌­شود.

نتانیاهو تنها به تهدید بنی گانتز به موافقت با اعمال حاکمیت یا انتخاب گزینه انتخابات اکتفا نکرده است بلکه حتی وی در مذاکرات تشکیل دولت نیز تاکید کرده بود که گانتز حق وتو علیه طرح الحاق اراضی را نداشته باشد.

حتی «یووال شینیتز»، وزیر انرژی اسرائیل در مصاحبه رادیویی تاکید کرد که در صورت مخالفت گانتز و «گابی اشگنازی» وزیر امور خارجه این رژیم با الحاق شهرک‌ها هیچ توجیهی برای بقای دولت وحدت فعلی باقی نمی‌­ماند.

به نظر می‌­رسد نتانیاهو که با رویکرد محافظه‌کارانه‌ای در کاخ سفید در قبال طرح خود برای الحاق اراضی روبروست، پرونده انتخابات را سپر قرار داده تا اردوگاه گانتز را به عدم اجرای وعده­‌های انتخاباتی خود وادار کند.

هر چند که نتانیاهو می‌­تواند بدون موافقت حزب آبی‌-سفید طرح الحاق کرانه باختری را عملی کند، اما این اقدام با مخالفت رسمی امریکا با طرح معامله قرن مواجه خواهد شد به ویژه اینکه شرط واشنگتن برای اجرای طرح اجماع داخلی در سرزمین­‌های اشغالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز