خبرگزاری کار ایران

نشست مجازی چین و اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۰۶۴

اتحادیه اروپا و چین در نشستی مجازی برای نخستین‌بار به منظور کاهش تنش‌ها مذاکره می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، چین و اتحادیه اروپا امروز -دوشنبه- در نشستی ویدئو کنفرانسی برای نخستین‌بار به دنبال تیرگی روابط در پی اتهام پکن به ارائه اطلاعات غلط درباره شیوع ویروس کرونا برای کاهش تنش‌ها تلاش می‌کنند.

«اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با «لی که چیانگ»، نخست‌وزیر و «‌شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین در نشستی مجازی گفت‌و‌گو خواهند کرد. 

یک مقام بلندپایه اروپایی در بخش تدارکات نشست گفت: «ما آماده همکاری با چین هستیم اما انتظار داریم که چین مسئولیت‌های خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان بپذیرد.»

وی در ادامه افزود: «پاندمی کرونا توجه را به برخی نگرانی‌های اتحادیه اروپا معطوف کرد.» 

صدور بیانیه مشترک پس از این نشست که قرار است راس ساعت هشت به وقت محلی برگزار شود، بعید به نظر می‌رسد.

مقامات اتحادیه اروپا معتقد هستند که چین برای اطمینان‌بخشی به کشورهای اتحادیه اروپا که از شیوه برخورد پکن با ویروس کرونا انتقاد می‌کنند و نیز استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار گزارش‌های دروغ درباره کوتاهی اتحادیه اروپا در قبال کووید-۱۹ تلاش کرده است اما چین ارتکاب هر نوع تخلفی را رد کرده است.

اتحادیه اروپا و چین پیش از شیوع کرونا نیز با یکدیگر اختلاف داشتند که از آن جمله اختلافات درباره هنگ کنگ و توافق سرمایه گذاری مورد مذاکره است.

اتحادیه اروپا همچنین با فشارهای آمریکا به دلیل اتخاذ موضع بسیار افراطی در قبال چین مواجه است. اتحادیه اروپا به هر دو طرف احساس نیاز داشته و از برافروختن خشم هر دو اجتناب می‌کند. 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز