خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

رهگیری بمب‌افکن آمریکایی از سوی جنگنده‌های روسیه/ افزایش شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در جهان/ تلاش آلمان و فرانسه برای مقابله با طرح الحاق سرزمین‌های کرانه غربی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۷۳۳

رهگیری بمب‌افکن آمریکایی از سوی جنگنده‌های روسیه، افزایش شمار قربانیان و مبتلایان کرونا در جهان و تلاش آلمان و فرانسه برای مقابله با طرح الحاق سرزمین‌های کرانه غربی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه آلمان گفت که این کشور و فرانسه نگران طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر انضمام سرزمین‌های کرانه باختری هستند.

- وزارت امور خارجه از تمدید یکساله و رایگان گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور‎ خبر داد.

- سازمان جهانی بهداشت با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که جهان وارد مرحله «جدید و خطرناکی» از پاندمی شده است.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تنها راه پیش‌رو در موضوع هسته‌ای ایران، ادامه همکاری‌هاست.

- وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که واشنگتن به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک برای پرداختن به نگرانی‌های هسته‌ای ایران است.

- تعداد مبتلایان به کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت.

- نماینده چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس، گفت که نمی‌توانیم اجازه دهیم مساله هسته‌ای ایران به مسیر قدیمی رویارویی برگردد.

- تعداد قربانیان کرونا در جهان از ۴۶۱ هزار نفر گذشت.

- خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که جنگنده‌های روسیه بمب‌افکن آمریکایی را رهگیری کردند.

- نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، گفت که قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران «بسیار مهم» است.

- دادگاه عالی ایالت اوکلاهاما به نفع ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا رای داده و با درخواست لغو میتینگ انتخاباتی وی در شهر «تولسا» در این ایالت مخالفت کرده است.

- مقام‌های چین اعلام کردند که ۲۷ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

- روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نوشت که یک نفت‌کش ایرانی دیگر راهی آب‌های ونزوئلا شده و به زودی در سواحل این کشور لنگر خواهد انداخت.

- وزارت حمل و نقل آمریکا با درخواست شرکت‌های هواپیمایی چین برای برقراری پرواز‌های بیشتر هفتگی میان دو کشور مخالفت کرد.

- وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اروپایی‌ها اذعان دارند در مقابل زورگویی آمریکا ناتوان مطلق اند.

- منابع خبری از موافقت دادگاهی در آمریکا با آزادی پیش از موعد یک زندانی نزدیک به حزب‌الله خبر دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز