خبرگزاری کار ایران

در کتاب جدید جان بولتون مطرح شد؛

بخش عمده تلاش‌ها برای خلع سلاح کره شمالی از سوی سئول صورت گرفت/ ترامپ به هر بهایی می‌خواست با کیم جونگ‌اون دیدار کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۹۱

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، در کتاب جدید خود عنوان کرده که تلاش‌ها برای خلع سلاح کره شمالی «از سوی سئول صورت گرفت» و استراتژی آمریکا چندان نقشی در آن نداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، در کتاب جدید خود عنوان کرده که تلاش‌ها برای خلع سلاح کره شمالی «از سوی سئول صورت گرفت» و استراتژی آمریکا چندان نقشی در آن نداشت. 

وی در کتاب خود که بناست طی روزهای آینده منتشر شد به وقایع مربوط به دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور پرداخته است. 

بولتون نوشته است: «چشم‌انداز دیپلماتیک خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی از سوی سئول طرح‌ریزی شد.» وی در ادامه عنوان کرد که مسئله بیشتر بر سر اتحاد میان دو کره بود، نه آن‌چه که ترامپ رابطه خود با کیم می‌خواند. 

بولتون در ادامه عنوان کرد که ترامپ به هر بهایی می‌خواست با کیم دیدار کند. روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که بولتون در کتابش عنوان کرده که با شماری از تصمیم‌های ترامپ در زمینه کره شمالی مخالف بوده و از جمله دیدار با کیم در سنگاپور را «اشتباهی احمقانه» خوانده است. وی همچنین ابراز تمایل ترامپ برای دعوت از کیم به کاخ سفید را نیز یک «فاجعه» خوانده است. 

نیویورک تایمز همچنین به نقل از بخش‌هایی از کتاب بولتون که در اختیار شماری از رسانه‌ها قرار گرفته گزارش داد که ترامپ هفته‌ها در تلاش بود تا نسخه‌ای از سی‌دی ترانه «مرد راکتی» التون جان را برای کیم بفرستد تا به او نشان دهد که وقتی او را به این نام صدا کرده منظور بدی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز