خبرگزاری کار ایران

پیونگ‌یانگ هشدار داد:

اگر کره جنوبی زبان خود را کنترل نکند، سئول را به دریای آتش بدل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۳۰

کره شمالی از همسایه خود کره جنوبی خواسته است که از متهم کردن پیونگ یانگ و تحمیل مسئولیت انفجار دفتر ارتباط بین دو کشور خودداری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کره شمالی از همسایه خود کره جنوبی خواسته است که از متهم کردن پیونگ یانگ و تحمیل مسئولیت تخریب دفتر ارتباط بین دو کشور خودداری کند. پیونگ‌یانگ هشدار داد که در غیر این صورت به گزینه بدل کردن سئول به «دریای آتش» فکر می‌­کند.

رسانه رسمی کره شمالی اعلام کردد که مقامات کره جنوبی نباید پیونگ‌یانگ را مسئول تخریب دفتر ارتباط بین دو کره اعلام کند، زیرا ابتدا این سئول بود که توافق‌نامه را نقض کرد و در صورت ادامه توجیه اتهامات، کره شمالی گزینه تبدیل سئول به دریای آتش را در نظر خواهد گرفت.

پیونگ یانگ در ادامه اعلام کرد: «اگر سئول زبان خود را کنترل نکند ما نیز در پاسخ به این گزینه فکر خواهیم کرد.»

خبرگزاری کره شمالی در بیانیه خود به نقل از منابع رسمی اظهار داشت: «موضوعی که توسط وزارت وحدت کره جنوبی بیان شده و در آن اقدامات کره شمالی را نقض پیمان صلح پانمونجوم توصیف و خاتمه یک‌جانبه توافق توصیف کرده تحریف واقعیت است.»

در این گزارش آمده است که کره جنوبی علنا اعمال خصمانه مختلفی چون تمرین‌­های نظامی در رابطه با رزمایش حمله به شمال را مرتکب شده است و تاکنون به طور هدفمند تعهدات مندرج در توافق‌نامه‌های بین دو کره را نقض کرده است، اما همچنان کره شمالی در هر موضوعی سرزنش می­‌کند.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: «آن‌ها باید بدانند که صدای انفجار در منطقه صنعتی کیسونگ می‌تواند مقدمه­‌ای برای زوال کامل روابط دو کره باشد.»

کره شمالی روز گذشته -سه‌شنبه ساختمان ارتباطات مرزی بین دو کره واقع در شهر کیسونگ در ضلع شمالی مرز بین دو کره را منفجر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز