خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی شرکت‌های انرژی ترکیه برای ادامه پروژه‌های خود در لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۰۹۳

شرکت‌های برق ترکیه برای ادامه فعالیت‌های خود در ارتباط با تاسیس نیروگاه‌های تولید برق در مناطق تحت کنترل دولت وفاق آماده می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، شرکت‌‌های برق ترکیه برای ادامه فعالیت‌های خود در ارتباط با تاسیس نیروگاه-های تولید برق در مناطق تحت کنترل دولت وفاق آماده می‌شوند.

شرکت برق گالیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین کار آن‌ها در لیبی در سال ۲۰۱۴ با ساخت نیروگاه  برق الخمس واقع در ۱۰۰ کیلومتری شرق طرابلس آغاز شد.

در ادامه این بیانیه آمد است: «این نیروگاه برق در سال ۲۰۱۸  به وزارت برق لیبی تحویل داده شد.»

شرکت برق «انکا» ترکیه  نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق‌نامه تاسیس پمپ بنزین طبیعی در شهر «اوباری» لیبی یوباری را در سال ۲۰۰۷ امضا و از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد، اما این پروژه یک سال بعد به دلیل انقلاب لیبی به حالت تعلیق درآمد.

این بیانیه افزود: «این پروژه در سال ۲۰۱۲ از سر گرفته شد ، اما به دلایل امنیتی دوباره در سال ۲۰۱۴ متوقف شد. در سال ۲۰۱۷ این پروژه از سر گرفته شد و بخش عمده آن در اکتبر همان سال به پایان رسید.»

همچنین تاکید شده است که پروژه مذکور پس از افزایش مشکلات امنیتی در منطقه برای بار سوم به حالت تعلیق درآمد.

براساس داده‌های بانک جهانی، ۹۷ درصد از مردم لیبی در سال ۲۰۰۲ به برق دسترسی داشتند، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۶۷ درصد کاهش یافت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز