خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

عملیات زمینی ترکیه در شمال عراق/ افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان/ افزایش شمار تلفات درگیری میان نظامیان هند و چین در مرز دو کشور

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۰۵۵

عملیات زمینی ترکیه در شمال عراق، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان و افزایش شمار تلفات درگیری میان نظامیان هند و چین در مرز دو کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که هنوز منتظر تایید تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از آلمان است.

- اتحادیه اروپا از آمریکا خواست تا از تصمیمش مبنی بر تحریم دیوان بین‌المللی کیفری صرف نظر کند.

- نخست‌وزیر کانادا گفت که ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه می‌فرستد.

- وزیر امور خارجه در پایان سفر یک‌روزه خود به روسیه گزارشی از نتایج این سفر را منتشر کرد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از درز گزارش محرمانه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

- وزیر خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران مانع دسترسی به دو پایگاه هسته‌ای سابق این کشور شده است.

- وزارت دادگستری آمریکا از تنظیم شکایت علیه مشاور سابق امنیت ملی این کشور برای جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات وی خبر داد.

- نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که واشنگتن بارها سعی در مذاکره با تهران داشته است ولی پاسخ مقام‌های ایران منفی بوده است.

- شمار مبتلایان به کرونا در جهان از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

- تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۱۹ هزار نفر گذشت.

- مقام‌های هند اعلام کردند که تلفات نیروهای نظامی این کشور در درگیری مرزی با چین در منطقه هیمالیا به ۲۰ کشته افزایش یافته است.

- وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات زمینی در شمال عراق خبر داد.

- دبیرکل حزب الله لبنان گفت که محور مقاومت فلسطین برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی به شخصیتی چون دبیرکل سابق جهاد اسلامی نیاز دارد.

- دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که انتقادهای اخیر کره‌شمالی از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی بی‌اساس بوده و سئول بیش از این رفتارهای غیرمنطقی پیونگ‌یانگ را نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز