خبرگزاری کار ایران

انتقادها در آلمان از طرح خروج بخشی از نیروهای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۲۹

اعلام طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در آلمان انتقادهای شدیدی را در برلین به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، اعلام طرح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در آلمان به ۲۵ هزار سرباز انتقادهای شدیدی را در برلین به دنبال داشته است.

«یوهان وادفول»، رئیس فراکسیون ائتلاف دموکرات‌مسیحی پارلمان امروز -سه‌شنبه- این اقدام و توجیه آن را اشتباه توصیف کرد و گفت: «آلمان تلاش‌های دفاعی خود را افزایش داده و ناگزیر به ادامه این روند به رغم بحران کروناست و کاهش حضور نظامی مشکلات را به جای حل آن‌ها تشدید می‌کند.» 

«نوربرت والتر بوریانز»، رئیس حزب سوسیال دموکرات و شریک ائتلاف حاکم با ربط دادن سیاست تسلیحاتی به میزان رشد معین مخالفت کرد و گفت: «این موضوع به مفهوم آن است که وقتی اقتصاد منقبض شود، تسلیحات کاهش می‌یابد.»

«دتمار بارچ»، رئیس فراکسیون حزب چپ استراتژی دولت آلمان برای دنبال کردن هدف دو درصد را شکست‌خورده توصیف کرد و گفت: «باج‌خواهی آشکار رئیس‌جمهوری آمریکا از دولت آلمان قابل‌قبول نیست. شراکت از طریق ناتو به باج‌خواهی از طریق ناتو تبدیل شده است.»

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که تعداد سربازان آمریکایی حاضر در آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت زیرا استقرار نیروها در آلمان پرهزینه است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز