خبرگزاری کار ایران

خبرنگار منتقد رئیس‌جمهوری فیلیپین مجرم شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۳۲۲

خبرنگار زن فیلیپینی ز سوی دادگاهی در مانیل به اتهام افترا و نشر اکاذیب مجرم شناخته شد.

بهگزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «ماریا رسا»، خبرنگار زن فیلیپینی امروز -دوشنبه- از سوی دادگاهی در مانیل به اتهام افترا و نشر اکاذیب مجرم شناخته شد.

این حکم در حالی صادر می‌شود که وی پیش‌تر چند بار به اتهام «جرائم اینترنتی» دستگیر و به دلیل انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری کشورش به مرگ و تجاوز تهدید شده بود.

حامیان این خبرنگار فعال و پرنفوذ در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که محاکمه وی به اتهام نشر اکاذیب و افترا با هدف سرکوب و خاموش کردن صدای منتقدان «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهوری فیلیپین صورت گرفته است.

ماریا رسا ۵۶ سال دارد و از بنیانگذاران یک وبسایت خبری و اطلاع رسانی پر بازدید به نام رپلر است. وی پیش‌تر به دلیل انتشار مقالات تند و انتقادی نسبت به رویکرد خشن و مناقشه‌برانگیز رئیس‌جمهور فیلیپین در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بارها بازداشت شده و تحت پیگرد قضایی قرار گرفته بود.

وی تا زمان بررسی پرونده در دادگاه تجدید نظر و صدور حکم نهایی به صورت مشروط از زندان آزاد شده است. او ممکن است در پی اتهام‌های مطرح شده به شش سال زندان محکوم شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز