خبرگزاری کار ایران

موافقت مشروط دولت وفاق لیبی برای گفت‌و‌‌گو با نیروهای حفتر

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۶۲

وزیر کشور دولت وفاق لیبی تصریح کرد که دولت وفاق از هر نوع ابتکار عملی برای پایان دادن به بحران سیاسی و متحد کردن نهادهای کشور لیبی استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «فتحی پاشا آغا»، وزیر کشور دولت وفاق لیبی با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت وفاق از هر نوع ابتکار عملی برای پایان دادن به بحران سیاسی و متحد کردن نهادهای کشور لیبی استقبال می‌کند.

آغا تاکید کرد که باید این ابتکار عمل‌ها متضمن حاکمیت لیبی و مدنی بودن قدرتی باشد که برآمده از اراده مردم بوده و ارتش تسلیم این قدرت مدنی باشد و جنایتکاران جنگی (خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) که با توسل به زورچشم طمع به قدرت دوخته‌اند، هیچ جایگاهی نداشته باشند.

وی درباره نیروهای غیرنظام‌مندی که بر پایتخت تسلط دارند، گفت: «نادیده گرفتن مبارزانی که برای امنیت پایتخت و دفاع از مدنی بودن کشور و دموکراسی آن گرانبهاترین داشته‌های خود را بخشیده­‌اند، موجب ادامه آشوب و هرج و مرج  شده و توانایی‌های دولت را در انجام وظایف خود تضعیف می‌کند. جایی برای آشوب و تفرقه به نام انقلاب برای منافع عده‌­ای اندک وجود ندارد.»

ابتکار عمل‌های فراوانی در سطح بین‌المللی برای پایان دادن به بحران لیبی تاکنون مطرح شده که اخرین مورد آن طرح قاهره برای آتش‌بس بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز