خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه ایالات متحده:

در مذاکرات با عراق جدول خروج نیروهای آمریکا بررسی نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۳۰۹

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه تاکید کرد که در جلسه نخست مذاکرات راهبردی با عراق جدول زمانی خروج نیروها از این کشور بررسی نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المعلومه، «دیوید شنکر»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با ارائه گزارشی درباره گفت‌و‌گوی راهبردی میان واشنگتن و بغداد تاکید کرد که در این مذاکرات جدول خروج نیروهای آمریکایی بررسی نشده است.

شنکر گفت: «از دولت عراق دعوت کردیم که وارد گفت‌و‌گوی استراتژیک بر اساس توافق استراتژیک شود و دولت ما جلسه نخست مذاکرات استراتژیک را از طریق ویدئو کنفرانس را آغاز کرده است. در این مذاکرات کریم هاشم، معاون پیشین وزارت خارجه، ریاست تیم عراقی و دیوید هیل، معاون وزارت خارجه در امور سیاسی ریاست تیم آمریکا را به عهده دارد.»

وی افزود: «در جلسه نخست، بسیاری از زمینه‌­های همکاری دوجانبه از جمله امنیت و اقتصاد و فرهنگ و انرژی بررسی شد و در تیم آمریکا نمایندگانی از وزارت دفاع و خزانه‌داری و انرژی و شورای امنیت ملی حضور داشتند.»

شنکر توضیح داد که دولت عراق بر پایبندی خود به آمریکا در حمایت از نیروهای آمریکا و دیگر نیروهای حاضر در عراق به دعوت دولت برای مبارزه با داعش تاکید کرده و ما نیز اعلام کردیم که به حمایت از دولت عراق ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جدول زمانی خروج نیروهای آمریکا گفت: «جدول زمانی خروج نیروها از عراق بررسی نشده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز