خبرگزاری کار ایران

پیام شدیداللحن معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی به مصر درباره سد النهضه

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۱۱۸

معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی در پیام شدید اللحنی به مصر تاکید کرد که کشورش تا پایان از منافع خود در سد النهضه دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «برهانو جولا»، معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی در پیام شدید اللحنی به مصر تاکید کرد که کشورش تا پایان از منافع خود در سد النهضه دفاع خواهد کرد.

جولا گفت: «آدیس ابابا درباره حاکمیت خود بر طرحی که باعث اختلاف نظر شدیدی با مصر شده مذاکره نخواهد کرد.»

وی تاکید کرد که مصر نمی‌داند ملت اتیوپی قهرمان هستند و از مرگ هراسی ندارند. او افزود: «مصری‌ها و سایر جهان به خوبی می‌دانند که ما چگونه می‌توانیم جنگ را در زمان خود مدیریت کنیم.»

این ژنرال اتیوپیایی مصر را به استفاده از سلاح برای تهدید کشورهای دیگر به منظور استفاده از آب‌های مشترک متهم کرد و گفت: «روش ما برای پیشرفت باید عادلانه و از طریق همکاری باشد.»

وی در ادامه افزود: «همه کلیدهای پیروزی در دست مردم اتیوپی است. مصری‌ها سلاح فراوان و متنوعی در اختیار دارند که طی ۳۰ الی ۴۰ سال جمع‌آوری کرده‌اند، زیرا آن‌ها از تلاش ما برای بهره‌برداری آب‌های مشترک بیمناک هستند. رهبران مصر نباید چنین اعتقادی داشته باشند.»

مذاکرات سد النهضه امروز -شنبه- به ریاست سودان از سرگرفته می‌شود. مصر بر پایبندی به توافق حاصل در مذاکرات واشنگتن و لزوم اقدام اتیوپی به بازبینی موضع خود که مانع دست‌یابی به توافق است، تاکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز