خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تمدید محدودیت‌های مرزی میان آمریکا و کانادا/ افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان/ اخطار سازمان ملل درباره فروپاشی سیستم‌های غذایی در جهان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۹۲۸

تمدید محدودیت‌های مرزی میان آمریکا و کانادا، افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان و اخطار سازمان ملل درباره فروپاشی سیستم‌های غذایی در جهان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری بروندی در پی سکته قلبی درگذشت.

- مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که ایالات متحده از برجام خارج شده و در نتیجه نمی‌تواند از حقوق پیشین عضویت خود برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران استفاده کند.

- نماینده آمریکا در امور ایران، برخی یاوه‌گویی‌ها و ادعاهای بی‌اساس خود علیه تهران را تکرار کرد.

- کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی فردا -چهارشنبه- نشستی را در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو به منظور بحث و بررسی طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و غور اردن برگزار خواهد کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره نوشت که سه هزار و ۶۰۰ نیروی آمریکایی برای حفاظت از منافع این کشور علیه سیاست‌های ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور در عربستان سعودی مستقر شده‌اند.

- شماری از اعضای گارد ملی آمریکا که برای مقابله با اعتراض‌ها در خیابان‌ها مستقر شده بودند، به کرونا مبتلا شدند.

- یک مامور پلیس در منطقه بروکلین نیویورک به اتهام اینکه یک زن ۲۰ ساله را در جریان تظاهرات برای شهروند سیاه‌پوست آمریکا و اعتراض به نژادپرستی، با خشونت به زمین انداخته و باعث مجروح شدن او شده، به دادگاه کشیده شد.

- شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۱۱ هزار نفر گذشت.

- معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ویرجینیا و جورجیا پیروز شد.

- محدودیت‌های مرزی میان آمریکا و کانادا در چارچوب تدابیر دو کشور برای مقابله با کرونا، تا پایان جولای تمدید می‌شود.

- معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که تهدید‌های واشنگتن به بازگرداندن تحریم‌های لغو شده علیه ایران، به بحران در شورای امنیت منجر می‌شود.

- بریتانیا اعلام کرد «اظهارنامه سیاسی برگزیت» که لندن بر سر آن با اتحادیه اروپا توافق کرده است یک «پیمان» نیست و بنابراین اختلاف تفسیر و تعبیرهای مختلف از آن وجود دارد و اتحادیه اروپا نمی‌تواند آن را مبنای خود قرار دهد.

- سنای آمریکا گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای تصدی سمت ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این کشور که یک ژنرال سیاهپوست است را تایید کرد.

- معاون وزیر دفاع عربستان از لندن به دلیل ارسال نیرو و تجهیزات به این کشور تشکر کرد.

- مقام‌های آمریکا از مرگ ۷۸۲ نفر در این کشور بر اثر کرونا طی شبانه‌روز گذشته خبر دادند.

- دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار یک پیام ویدئویی خطاب به جامعه جهانی هشدار داد که سیستم‌های غذایی‌مان در حال فروپاشی بوده و شیوع کووید-۱۹ باعث وخامت بیشتر وضعیت می‌شود.

- مقام ونزوئلایی از ارسال کیت تشخیص کرونا به ونزوئلا خبر داد.

- شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعاهای مضحک مسئولان کاخ سفید اعلام کرد که که فشار بر ایران ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز