خبرگزاری کار ایران

عضو پیشین داعش از همکاری با سرویس اطلاعاتی بریتانیا خبر داد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۹۵

یک عضو پیشین گروهک تروریستی داعش نحوه استخدام خود از سوی سرویس اطلاعات بریتانیا در سوریه را شرح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، یک عضو پیشین گروهک تروریستی داعش نحوه استخدام خود از سوی سرویس اطلاعات بریتانیا در سوریه را شرح داد.

این فرد که «محمد حسن سعود» نام دارد در این رابطه اظهار کرد: «سرویس اطلاعاتی بریتانیا افراطی‌های سوریه را مجبور می‌کرد برای آن‌ها کار کرده و درباره زیرساخت‌های نظامی روسیه در سوریه اطلاعات جمع‌آوری کنند.»

سعود گفت: «سرویس اطلاعات بریتانیا مرا پس از بازگشت به تدمر، به استخدام خود درآورد.»

او افزود: «آن‌ها از طریق برخی میانجی‌ها از بازگشت من اطلاع داشتند. به من گفتند، به عنوان جاسوس فعالیت خواهم کرد. آن‌ها می‌گفتند ما به تو کمک خواهیم کرد، به تدمر برو، به تو پول و تلفن‌های همراه و هرچه نیاز داری داده خواهد شد! ماموریت من این بود که از پایگاه‌های مهم اطلاعات سوریه و ارتش‌های روسیه و سوریه در آنجا عکس تهیه کنم.»

وی افزود: «ملزم بودم این تصاویر را اینترنتی برای آن‌ها ارسال کنم.»

‌این عضو پیشین داعش در ادامه گفت: «در منطقه التنف در مرزهای سوریه با اردن جایی که پایگاه نظامی آمریکا واقع است، با افسران اطلاعات بریتانیا دیدار کردم.»

او افزود: «از تدمر به این منطقه فرار کردم و مجبور شدم مدتی برای داعش کار کنم. بریتانیایی‌ها گفتند به اطلاعاتی درباره پایگاه‌های مهم روسیه در سوریه به ویژه چگونگی حفاظت نیاز دارند تا در ادامه امکان اجرای عملیات‌های تروریستی علیه آن‌ها فراهم شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز