خبرگزاری کار ایران

وزیر تجارت استرالیا:

پکن به درخواست ما برای مذاکره پاسخ نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۱۸

وزیر تجارت استرالیا از پاسخ چین به درخواست کشورش برای کاهش تنش بین دو کشور به دنبال درخواست کانبرا برای انجام تحقیقات بین‌المللی در زمینه مشنا ویروس کرونا ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سیمون برمینگام»، وزیر تجارت استرالیا که از هفته‌های گذشته خواستار انجام مذاکره با همتای چینی خود شده امروز -دوشنبه- تاکید کرد که پکن درخواست‌های کانبرا را برای گفت‌وگو نادیده گرفته است. 

وی در ادامه افزود: «متاسفانه درخواست‌های ما برای انجام مذاکره تاکنون با بازخورد منفی مواجه شده و این بسیار ناامیدکننده است.» 

استرالیا همچنان اصرار دارد که درخواست این کشور برای انجام تحقیق مستقل درباره منشا اپیدمی کرونا در بازار حیوانات وحشی در شهر ووهان چین هدف سیاسی علیه چین ندارد.

پکن استرالیا را به اقدامات گمراه‌کننده متهم کرده و سفیر چین در استرالیا هشدار داده است که مصرف‌کنندگان چینی در صورت ادامه درخواست کانبرا برای انجام این تحقیق احتمالا کالاهای استرالیایی را تحریم کنند. 

چین همچنین واردات گوشت گاو از چهار شرکت بزرگ تولید گوشت در استرالیا را متوقف و تعرفه‌های گمرکی شدیدی بر واردات جو از این کشور اعمال کرده است.

چین بزرگ‌ترین بازار کالاهای صادراتی استرالیا به شمار می‌رود و بیش از ۳۰ درصد ارزش صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز