خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه امارات:

اعلامیه قاهره بارقه امیدی برای پایان دادن به کشتار در لیبی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۷۰

وزیر خارجه امارات در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای مصری خود آخرین تغییر و تحولات کنونی در منطقه و در صدر آن پرونده لیبی را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات با همتای مصری خود «سامح شکری» آخرین تغییر و تحولات کنونی در منطقه و در صدر آن پرونده لیبی را  بررسی کردند.

بن زاید طی این مکالمه گفت:‌ «از تلاش‌­های ارزنده مصر که موجب صدور اعلامیه قاهره برای تحقق آتش‌بس و تقویت فرصت­‌های حل سیاسی در لیبی شد، تقدیر می­‌کنیم.»

وی بر تمایل شدید کشورش برای پایان فوری کشتار در کشور لیبی تاکید کرد و گفت:‌ «ابوظبی معتقد است که طرح ابتکار مصر بارقه امیدی برای تحقق این هدف به شمار می­‌رود.»

وزیر خارجه امارات از دولت وفاق و ارتش ملی این کشور خواست که به ابتکار مصر پاسخ مثبت دهند.

وی بر اهمیت همکاری و همیاری عربی و اتحاد در مقابله با تهدیدهای امنیتی و ثبات در جهان عربی تاکید کرد و خواستار کاهش دخالت کشورهای منطقه در امور کشورهای عربی شد.

بن زاید از سطح هماهنگی و رایزنی بین ابوظبی و قاهره برای مقابله با چالش‌ها و خطرهای منطقه و همچنین نقش مصر در حمایت از صلح و ثبات منطقه قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز