خبرگزاری کار ایران

رویترز مدعی شد:

روسیه روند اعزام شبه‌نظامیان سوری به لیبی را در ماه می افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۸۱

پنج عضو گروه‌های معارض سوری و یک منبع منطقه‌ای مدعی شدند که روند نیروگیری روسیه در میان سوری‌ها برای مبارزه در میان صفوف نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در خلال ماه می افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج عضو گروه‌های معارض سوری و یک منبع منطقه‌ای مدعی شدند که روند نیروگیری روسیه در میان سوری‌ها برای مبارزه در میان صفوف نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» در خلال ماه می افزایش یافت. 

این منابع مدعی شدند که طی این فرایند، صدها شبه‌نظامی سوری به نیروهای حفتر پیوستند. 

دو منبع معارض سوری و یک منبع منطقه‌ای مدعی شدند که شرکت نظامی «گروه واگنر» در حال استخدام شبه‌نظامیان نظامی برای ارسال به میان صفوف حفتر است. این در حالی است که یکی از اعضای پیشین گروه واگنر در این رابطه گفت که این شرکت در سال ۲۰۱۹، برای نخستین‌بار شبه‌نظامیان سوری را به لیبی اعزام کرده است. 

وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر از اظهارنظر در این رابطه خودداری کردند.

این در حالی است که ترکیه نیز در آن سوی میدان به کمک مستشاری و نظامی خود به ارتش دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» ادامه می‌دهد. 

بنا به گزارش محرمانه سازمان ملل در ماه می، گروه واگنر بیش از هزار و ۲۰۰ نیرو به لیبی فرستاده است. این در حالی است که دولت روسیه اعزام هرگونه نیرو به این کشور را تکذیب می‌کند.

از سوی دیگر، یک سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی اعزام هرگونه شبه‌نظامی سوری از سوی روسیه به لیبی را تکذیب می‌کند. این در حالی است که وزارت اطلاعات سوریه نیز از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز