خبرگزاری کار ایران

ابراهیم کالین عنوان کرد:

صلاحیت حفتر به پایان رسیده است/ موضع مسکو و واشنگتن در زمینه لیبی در حال چرخش است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۴۰

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که موضع آمریکا و روسیه در قبال فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در حال تغییر است و ترسیم چشم‌انداز پایان وی سخت نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه  امروز -یکشنبه- تاکید کرد که موضع آمریکا و روسیه در قبال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در حال تغییر است و ترسیم چشم‌انداز پایان وی سخت نیست.

کالین در ادامه افزود: «همه از جمله آمریکا به همان نقطه‌ای رسیده‌اند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر در دیدگاهش نسبت به لیبی رسیده بود.»

وی با بیان اینکه افکار عمومی در آمریکا نسبت به خلیفه حفتر بدبین است و او را غیر‌قابل‌اعتماد می‌داند، عنوان کرد که «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا و حفتر حدود شش ماه پیش با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند. 

کالین تاکید کرد که با «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت و درباره فعالیت‌های غیرسازنده حفتر در لیبی توافق کرده‌اند. 

وی همچنین گفت که مقامات آمریکا به برقراری روابط سازنده و مستحکم با دولت وفاق گرایش دارند. 

کالین درباره موضع روسیه نیز گفت که تماس‌ها با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه ادامه دارد و مسکو هیچ روابط دیپلماتیکی با دولت وفاق نداشته و دیدار وزیر خارجه لیبی از مسکو تحول بسیار مهمی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز