خبرگزاری کار ایران

یک مقام آلمانی:

خروج نیروهای آمریکا از آلمان می‌تواند روابط دوجانبه را خدشه‌دار کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۴۰۰

هماهنگ‌کننده روابط دو سوی آتلانتیک دولت آلمان نسبت به اینکه خروج نیروهای آمریکا از خاک این کشور ممکن است به روابط دوجانبه آسیب وارد کند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «پیتر بیر»، هماهنگ‌کننده روابط دو سوی آتلانتیک دولت آلمان روز گذشته -شنبه- نسبت به پیامد منفی خروج احتمالی نیروهای آمریکا از خاک این کشور برای روابط دوجانبه ابراز نگرانی کرد. 

بیر گفت:‌ «روابط برلین و واشنگتن از این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است آسیب ببیند... موضوع صرفا خروج ۹ هزار و ۵۰۰ سرباز نیست،‌ بلکه به خانواده‌های آنان یعنی ۲۰ هزار آمریکایی مرتبط است. این اقدام قطعا به تخریب پل‌های آتلانتیک منجر خواهد شد.»

روزنامه وال استریت ژورنال جمعه گذشته گزارشی را به نقل از یک مقام گمنام دولت آمریکا اعلام کرد مبنی بر اینکه ترامپ در نظر دارد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی را تا ماه سپتامبر از خاک آلمان  خارج کند و شمار نیروهای این کشور را به ۲۵ هزار سرباز کاهش دهد.»

هنوز واکنش رسمی از سوی دو طرف در این زمینه صادر نشده است. 

«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز- یکشنبه در گفت و گو با روزنامه «بیل ام سونتاگ» گفت دو طرف همچنان به همکاری تنگاتنگ اهتمام دارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز