خبرگزاری کار ایران

پس از نشست سه‌جانبه در قاهره:

اعلام طرح ابتکار جدید برای پایان دادن به بحران لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۱۳۱

رئیس جمهوری مصر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و رئیس پارلمان این کشور از طرح ابتکار جدیدی برای پایان دادن به بحران لیبی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهوری مصر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و رئیس پارلمان این کشور از طرح ابتکار جدیدی برای پایان دادن به بحران لیبی خبر دادند. 

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر، «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و «عقیله صالح»، رئیس پارلمان شرق این کشور پس از برگزاری نشست سه‌جانبه در قاهره از ابتکار جدیدی برای پایان دادن به بحران لیبی خبر دادند. 

این سند جدید قاهره شامل مجموعه پیشنهاداتی برای اعلام آتش‌بس در لیبی از روز دوشنبه، هشتم ماه ژوئن و دعوت مجدد به از سرگیری مذاکرات صلح در ژنو با نظارت کمیته ۵ + ۵ سازمان ملل می‌شود.

السیسی طی نشستی که پس از این دیدار انجام شد گفت که حفتر از صلح در لیبی حمایت می‌کند. 

وی در نشست مطبوعاتی مشترک با حفتر و صالح تصریح کرد که بیانیه جدید قاهره به مثابه پیامی به جهان مبنی بر تمایل شدید برای اعمال اراده مردم لیبی در ثبات و ساخت کشور، حفظ حاکمیت و وحدت لیبی و اولویت داشتن منافع این کشور فراتر از هر موضوعی است.

این بیانیه به تشکیل شورای ریاستی منتخب و الزام همه گروه‌­های خارجی به خروج از کشور و تحویل اسلحه به ارتش ملی تصریح می‌­کند. ‎ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز