خبرگزاری کار ایران

واکنش آنکارا به اتهامات مصر درباره لیبی در آستانه نشست قاهره

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۰۸۱

وزارت خارجه ترکیه اتهامات مطرح شده از سوی قاهره درباره لیبی را در آستانه نشست رئیس جمهوری مصر با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی رد کرد.

به گزارش الینا به نقل از روسیا الیوم،‌ آنکارا به اتهامات مطرح‌شده از سوی مصر درباره لیبی واکنش نشان داد. 

وزارت خارجه ترکیه اتهامات مطرح شده از سوی قاهره درباره لیبی را در آستانه نشست «عبدالفتاح السیسی»،‌ رئیس‌جمهوری مصر با «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی رد کرد.

«حامی اقصوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز -شنبه- تصریح کرد اتهاماتی که «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در اثنای نشست وزرای خارجه کشورهای گروه کوچک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه علیه داعش در تاریخ چهارم ژوئن علیه آنکارا مطرح کرد، عاری از صحت است.

آکسوی تاکید کرد که «سادات اونال»، معاون وزیر خارجه ترکیه به روش لازم به شکری در نشست مذکور پاسخ داد و حفتر را بزرگ‌ترین مانع پیش روی برقراری صلح و ثبات در لیبی توصیف کرد.
این دیپلمات ترک حفتر را مسئول تلاش برای سرنگونی دولت قانونی و تاسیس قدرت جدید در لیبی با حمایت دولت مصر و دیگر کشوهای کمک‌کننده متهم کرد.
اکسوی با لحن تندی خطاب به «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر  گفت:‌«حمایت حاکمی که خود از طریق کودتا به قدر رسیده از یک کودتاگر دیگر موضوع عجیبی نیست.»
 وی مصر را به مخالفت با قطعنامه‌­های سازمان ملل از طریق ارائه کمک نظامی به ارتش ملی لیبی طی سا‌ل‌­های گذشته متهم کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز