خبرگزاری کار ایران

تصمیم ترامپ برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در آلمان

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۰۷

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا دستور کاهش تعداد نیروهای دائمی این کشور در آلمان را برای وزارت دفاع صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته -جمعه- گزارش داد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده است که تعداد نیروهای دائمی این کشور در آلمان را کاهش دهد. 

نیروهای آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم در آلمان متمرکز هستند و آلمان پایگاه اصلی عملیات آمریکا در آفریقا و خاورمیانه به شمار می‌رود.

این روزنامه به نقل از منابع دولتی بدون ذکر نام آن‌ها نوشت که هدف از این اقدام، کاهش شمار سربازان آمریکایی موقت یا دائم در خاک آلمان به ۲۵ هزار نفر است.

پنتاگون از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده و «جان اولیوت»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اطلاعات وارد شده در روزنامه وال استریت ژورنال را تکذیب نکرده است. 

وی گفت:‌ «ما در حال حاضر هیچ بیانیه‌ای در این رابطه نداریم، اما رئیس‌جمهور به طور مداوم وضعیت نظامی آمریکا و حضورمان را در خارج ارزیابی می‌کند.»

اولیوت در ادامه افزود: «آمریکا به همکاری با متحد قوی خود آلمان در زمینه منافع دفاعی متقابل و دیگر موضوعات مهم متعهد باقی می‌ماند.»

در حال حاضر حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی به همراه خانواده‌هایشان در یکی از ۲۱ پایگاه نظامی آمریکا در آلمان زندگی می‌کنند که ممکن است این عدد در اثنای چرخش نیروها و یا هنگام رزمایش‌ها به ۵۲ هزار نفر نیز برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز