خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

مطمئن نیستم که ایالات متحده و چین بتوانند در آینده با یکدیگر کنار بیایند/ در واکنش به نژادپرستی، آمریکا باید بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۶۲۰

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت مطمئن نیست که آیا ایالات متحده و چین بتوانند در آینده با یکدیگر کنار بیایند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -‌جمعه- گفت که مطمئن نیست که آیا ایالات متحده و چین بتوانند در آینده با یکدیگر کنار بیایند.

ترامپ در نشستی خبری در واشنگتن گفت: «کنار آمدن با چین خوب است. اما نمی‌دانم که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. به گمانم آن‌ها خیلی دوست دارند با ما کنار بیایند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «به نظرم نگاهم در حال حاضر به توافق تجاری با چین با چند ماه پیش متفاوت است. هنوز جوهر توافق خشک نشده بود که این ویروس شیوع پیدا کرد.»

ترامپ همچنین ویروس کرونا را «هدیه‌ای بسیار بد از جانب چین» خواند گفت که پکن باید درباره نحویه مدیریت این اپیدمی به سوال‌های بسیاری پاسخ دهد.

ترامپ در ادامه گفت: «باید پرسید که چطور این ویروس در ووهان شروع شد اما به دیگر بخش‌های چین سرایت نکرد، اما سریع در اروپا و دیگر مناطق جهان رشد پیدا کرد.» وی در ادامه عنوان کرد: «کسی باید این سؤال‌ها را مطرح کند و ما پاسخ آن‌ها را خواهیم یافت.»

وی همچنین گفت که اقتصاد چین نخواهد توانست با اقتصاد آمریکا رقابت کند. وی همچنین گفت که آمریکا با پایان این پاندمی به ارتباط تجاری با دیگر کشورها ادامه می‌دهد.  

ترامپ با اشاره به تظاهرات ضد نژادپرستی در کشورش گفت که برنامه‌اش برای مبارزه با نژادپرستی این است که ایالات متحده «بزرگ‌ترین اقتصاد جهان» را داشته باشد.

وی افزود که نمی‌توان اجازه داد در جریان اعتراضات،‌ دزدی و سرقت از فروشگاه‌ها انجام شود و از مقامات ایالت نیویورک خواست برای سیطره بر اوضاع در نیویورک از گارد ملی کمک بگیرد.

ترامپ همچنین گفت که گارد ملی توانست به آنچه وی «آشوب‌ها» در مینیاپلیس می‌نامد پایان دهند. او در ادامه از فرمانداران خواست تا با استفاده از گارد ملی به بی‌نظمی در ایالت‌های خود خاتمه دهند. 

وی با اشاره به قتل «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست به دست ماموران پلیس گفت: «امروز روز خوبی برای جرج فلوید و عدالت است. امیدوارم جرج از آن بالا به ما نگاه کند و با خود بگوید که اتفاق‌های خوبی در کشور روی می‌دهد.»

وی افزود که یکی از بزرگ‌ترین طرفداران محیط زیست است اما در عین حال عنوان کرد که توافق‌نامه‌های زیست‌محیطی بین‌المللی مضحک بوده و باعث نابودی آمریکا می‌شود. 

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که امروز روز خوبی برای کشورش بوده چون نرخ بیکاری در این کشور به ۱۳ و سه دهم درصد کاهش یافته است.

ترامپ گفت: «انتظار می‌رفت آمریکا فرصت‌های شغلی بیشتری را از دست بدهد اما عکس آن حاصل شد و سال آینده کاملا سال بهتری خواهد بود.»

وی همچنین از مقامات ایالت کالیفرنیای خواست تا هر چه سریعتر شرایط اقتصادی این ایالت را به حالت گذشته بازگردانند.

دونالد ترامپ در ادامه گفت این کشور در یک رکود بزرگ قرار دارد و ۱۰ سال طول خواهد کشید تا به شرایط به حالت گذشته بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز