خبرگزاری کار ایران

دفاع رئیس دفتر سابق ترامپ از ژنرال متیس

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۴۵۱

رئیس‌ دفتر سابق رئیس‌جمهوری آمریکا از اظهارات وزیر دفاع پیشین این کشور که از رویکردهای رئیس‌جمهور در قبال تظاهرکنندگان انتقاد کرده بود، حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جان کلی» رئیس دفتر سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که هنگام جدا شدن ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق، هنوز در کاخ سفید حضور داشت گفت که «دونالد ترامپ یا فراموش کرده یا گیج شده... ژنرال متیس اخراج نشد و هیچ کس هم از او تقاضای استعفاء نکرد.»

سخنان جان کلی در تضاد کامل با توییت روز گذشته ترامپ است که شهرت و احترام ژنرال متیس را زیر سوال برده بود و گفته بود او را اخراج کرده است.

متیس که دو سال پیش و بر سر خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی در سوریه از وزارت دفاع استعفاء داد، روز گذشته در یادداشتی از عملکرد ترامپ در مواجهه با اعتراض‌هایی که در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست در مینیاپولیس صورت گرفت، به شدت انتقاد کرد و آن را مخالف قانون اساسی و ارزش‌های آمریکایی دانست.

او ضمن حمایت از شعارهای عدالت‌خواهانه معترضان نوشت: «وقتی ۵۰ سال پیش به ارتش پیوستم، سوگند خوردم که از قانون اساسی دفاع و از آن حمایت کنم. اما هرگز به خواب هم نمی‌دیدم روزی بیاید که نیروهایی که همان سوگند را یاد می‌کنند، برای نقض حقوق قانون اساسی هم میهنان خود دستور بگیرند - چه رسد به اینکه بخواهند شرایط برای گرفتن عکسی عجیب را برای فرمانده منتخب کل قوا فراهم کنند در حالی که رهبران نظامی در کنار او ایستاده‌اند».

ترامپ در واکنش به این بیانیه در توییتی نوشت: «در جهان به هیچ ژنرالی به اندازه جیم متیس بیش از حد بها داده نشده است. من خودم استعفانامه او را خواستم و از گرفتنش خیلی مسرور شدم».

اما اکنون جان کلی که دو سال پیش و هنگام استعفای ژنرال متیس هنوز رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید بود به واشنگتن پست گفته وزیر دفاع هرگز اخراج نشد و کسی هم خواستار تسلیم استعفاء نامه او نشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز