خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۷۰۰ نفر در نیویورک/ مقررات منع آمد و شد تا پایان هفته تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۰۰۰

پلیس نیویورک از بازداشت حدود ۷۰۰ نفر در این شهر در طول شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «درموت شی» رئیس پلیس نیویورک با اعلام این‌که ۷۰۰ نفر در طول تظاهرات شب گذشته بازداشت شده‌اند، گفت که پلیس می‌خواهد اطمینان یابد که نیویورک در کنترل تبهکاران نخواهد افتاد و گفت که بازداشت این افراد به اتهام غارت، تخریب و حمله به پلیس صورت گرفته است.

او در حالی که در کنار شهردار نیویورک صحبت می‌کرد گفت: «ما مردم را تشویق می‌کنیم که امروز از خانه بیرون بیایند و در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت کنند».

شهردار نیویورک هم اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد شبانه از ساعت هشت شب آغاز می‌شود و تا آخر هفته تمدید شده است.

او در واکنش به اینکه مغازه‌هایی در نیویورک غارت و تخریب شده بود گفت: «ما شب گذشته اتفاقاتی دیده‌ایم که قابل قبول نیست».

وی خطاب به معترضان گفت: «اگر شما می‌گویید که سال‌ها، دهه‌ها و نسل‌هاست که شاهد بی‌عدالتی هستید، حق با شماست اما این مشکل با نفرت‌پراکنی حل نمی‌شود. بلکه با نزدیکی به هم حل می‌شود».

او به مساله شیوع کرونا اشاره کرد و از تظاهرکنندگان خواست که فقط در طول روز تظاهرات برگزار کنند و از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

نیویورک مرکز شیوع کرونا در آمریکا بوده است و تا کنون بیش از ۲۰۴ هزار مورد ابتلا و ۲۱ هزار مورد مرگ در اثر کرونا در این شهر گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز