خبرگزاری کار ایران

طالبان گزارش سازمان ملل درباره ادامه همکاری با القاعده را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۲۴

سخنگوی طالبان، امروز -‌سه‌شنبه- در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر ادامه همکاری‌های این جریان با القاعده بیانیه‌ای را در رد این مدعا منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، امروز -‌سه‌شنبه- در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر ادامه همکاری‌های این جریان با القاعده بیانیه‌ای را در رد این مدعا منتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است: 

 

«آنچه در گزارش سازمان ملل متحد در مورد امارت اسلامی آمده، حقیقت ندارد.

گزارشی از سوی سازمان ملل متحد منشتر شده است که در آن در مورد امارت اسلامی اظهارات نادرست گنجانیده شده است.

امارت اسلامی جزئیات این گزارش را به جدیت رد می‌کند. ما به توافق‌نامه امضا شده با ایالات متحده آمریکا، که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم تایید شده، قویا متعهد هستیم و از طرف خود مندرجات آن توافق‌نامه را، عملی می‌کنیم.

صف امارت اسلامی واحد و متحد است، هیچگونه انشعاب و چنددستگی در آن نیست و تمام عناصر امارت اسلامی تصمیم‌های بزرگان خود را به قاطعیت رعایت می‌کنند که آتش‌بس های گذشته این واقعیت را عملا ثابت کرده است.

به اساس توافق‌نامه دوحه، امارت اسلامی به هیچ‌کسی اجازه نمی دهد که خاک افغانستان را بر ضد امنیت کسی استعمال کند، یا با استفاده از خاک ما، بر ضد کسی اعانه جمع کند.

در مجموع، هدف از این گزارش این است که توافق‌نامه انجام یافته میان امارت اسلامی و آمریکا، که وثیقه و وسیله مهم برای پایان جنگ و آمدن صلح و امنیت دائمی در افغانستان است، تخریب و ناکام شود، آتش جنگ‌ها در کشور ما داغ بماند و منافع نامشروع برخی گروه‌های دشمن که به دوام جنگ وابسته است، تامین شود.

امارت اسلامی بر سرمنشی سازمان ملل متحد، کشورهای عضو شورای امنیت و تمام جهت ها صدا می‌کند که اجازه ندهید، اشخاص و حلقات مغرض با سؤاستفاده از نام آن‌ها، این‌گونه گزارش‌های غیرموثق و مبنی بر اطلاعات غلط را پخش کنند و به حیثیت و بی‌طرفی آن‌ها زیان وارد کنند.

امارت اسلامی افغانستان

۱۰/۱۰/۱۴۴۱هـ ق

۱۳/۳/۲۰۲۰هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۲/م»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز