خبرگزاری کار ایران

استقبال هیئت سازمان ملل در لیبی از پذیرش از سرگیری مذاکرات نظامی برای آتش‌بس

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۹۶

هیئت سازمان ملل در لیبی از پذیرش طرف‌های درگیر در این کشور برای از سرگیری مذاکرات نظامی برای آتش‌بس و تمهیدات امنیتی استقبال کرد.

به گزارش ایلناا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت سازمان ملل در لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پذیرش دولت وفاق و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس و تمهیدات امنیتی مربوط به آن بر اساس پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای که این هیئت در جریان مذاکرات کمیته نظامی مشترک  در ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ به طرفین ارائه داد، استقبال می‌کند.

هیئت سازمان ملل در لیبی تاکید کرد: «بازگشت طرفین درگیر به گفت‌و‌گو به مفهوم پاسخ به ندای اکثریت قریب به اتفاق مردم لیبی است که منتظر بازگشت به زندگی ایمن و سعادتمندانه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.»

در این بیانیه تاکید شده است که هیئت سازمان ملل امیدوار است این پذیرش با توقف اعمال خصمانه و کاهش بسیج عمومی و اظهارات نفرت‌انگیز همراه باشد تا به راهکاری دست یابد که نهادها و اعتبار را به دولت بازگردانده و به مردم ثبات و شکوفایی که شایسته آن هستند را ببخشد.

هیئت سازمان ملل همچنین بر لزوم پایبندی طرفین به دادن اختیار تام به نمایندگان خود در جریان مذاکرات برای تکمیل روند توافق آتش‌بس که بخش بزرگی از آن در دو دوره پیش محقق شد تاکید کرده است.

این هیئت از کشورهای حامی طرف‌های درگیر در لیبی خواسته که به دستاوردهای کنفرانس برلین، قطعنامه‌های شورای امنیت، قانون منع واردت سلاح به لیبی و توقف همه اشکال حمایت نظامی از این کشور پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز