خبرگزاری کار ایران

سفرای آلمان و فرانسه در سازمان ملل:

طرح الحاق اراضی کرانه باختری غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۶۸

سفرای آلمان و فرانسه در سازمان ملل تاکید کردند که طرح اسرائیل برای الحاق اراضی کرانه باختری غیرقانونی است و همه کشورها باید به قطعنامه‌های شورای امنیت احترام بگذارند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، « نیکولاس دو ریوایر » و «کریستوف هوسگن» سفرای فرانسه و آلمان در سازمان ملل با برگزاری نشست مطبوعاتی مشترک از طریق ویدئو کنفرانس جدول برنامه کاری شورای امنیت در ماه‌های ژوئن به ریاست پاریس و جولای به ریاست برلین را بررسی کردند.

سفیر آلمان در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اسرائیل به الحاق ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری از ابتدای ماه جولای و موضع شورای امنیت و کشور آلمان در قبال این تصمیم گفت: «موضع برلین کاملا مشخص است. ما همچنان به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند هستیم و هر نوع تغییری در مرزها باید از طریق توافق بین اسرائیل و فلسطین صورت پذیرد. درباره موضوع مرزها در اینجا باید گفت که قطعنامه‌های شورای امنیت همچنان فعال و پابرجاست و آلمان به تصمیم‌های بین المللی و توافق‌های امضا شده بین دو طرف پایبند است.» 

دو ریوایر نیز در همین زمینه گفت: «صلاحیت قانونی شورای امنیت با مسئله درگیری فلسطین و اسرائیل منطبق است. هر کشور عضو سازمان ملل موظف است که از قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی کند. در ماده ۲۵ منشور شورا آمده است که هر کشور عضو باید به تصمیمات شورا احترام گذاشته و آن‌ها را اجرا کند، زیرا این شورا یک نهاد اجرایی است که به مسائل صلح و امنیت بین‌المللی می‌پردازد، درباره آن‌ها بحث می‌کند و سپس تصمیماتی را برای اجرای آن‌ها می‌گیرد. ما امیدواریم که همه اعضای شورا به تصمیمات احترام گذارند و برای اجرای آن‌ها با هم همکاری کنند و این به معنای احترام به منشور است.»

وی گفت: «ما تمام توان خود را برای احترام به همه قطعنامه‌های شورای امنیت به کار خواهیم گرفت. موضوع خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین در تاریخ ۲۴ ژوئن مورد بحث قرار می‌گیرد. تکرار می‌کنیم که امیدواریم شورای امنیت بر لزوم رعایت تصمیمات خود و احترام به حقوق بین‌الملل تاکید کند و سعی خواهیم کرد در صورت لزوم اقدام کنیم اما در حال حاضر دلایلی برای خوش‌بینی وجود ندارد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز