خبرگزاری کار ایران

ناظران سازمان ملل:

طالبان ارتباط با گروه القاعده را قطع نکرده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۴۹۶

کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که روابط گروه طالبان به ویژه شبکه «حقانی» با گروه تروریستی القاعده همچنان و به‌رغم توافق با واشنگتن، محکم است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی تاکید کردند که روابط گروه طالبان به ویژه شبکه «حقانی» وابسته به آنها با گروه تروریستی القاعده همچنان و به‌رغم توافق با واشنگتن محکم است.

در این گزارش که توسط کارشناسان کمیته امور مجازات تهیه شده، آمده است که گروه طالبان در اثنای مذاکره با آمریکا رایزنی‌های مستمری را با گروه القاعده داشته و ضمانت‌هایی را برای حفظ روابط تاریخی خود با آن گروه داده است.

این کارشناسان تاکید کردند که موفقیت توافق واشنگتن و طالبان منوط به آمادگی این گروه برای تشویق القاعده به توقف فعالیت‌های خود در اقغانستان است و احتمالا این موضوع منجر به تجزیه داخلی در گروه طالبان بین حامیان القاعده و مخالفان آن شود.

«زلمای خلیزاد»، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان معتقد است که این گزارش شامل این مرحله تا ۱۵ مارس یعنی فقط دو هفته پس از توافق با گره طالبان می‌شود. 

وی با بیان اینکه که احتمالا طالبان برای اجرای شروط توافق به زمان نیاز دارد، گفت: «آنها برخی اقدام‌های را اتخاذ کرده و باید گام‌های بیشتری بردارند و در صورتی که به تعهدات خود عمل نکنند، واشنگتن نیز در تعهدات خود تجدید نظر می‌کند».

آمریکا و گروه طالبان مبتنی بر بندهای فراوانی از جمله قطع روابط با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از استفاده گروه القاعده از اراضی افغانستان برای حمله علیه آمریکا و منافع و متحدانش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز