خبرگزاری کار ایران

بازگشایی تعدادی از مساجد هلند به روی نمازگزاران

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۹۸

مقام‌های هلند برخی مساجد این کشور را به روی نمازگزاران بازگشایی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مقامات هلند پس از بسته شدن همه اماکن عبادی از تاریخ ۱۷ مارس در چارچوب مبارزه با شیوع ویروس کرونا امروز -دوشنبه- برخی از مساجد این کشور را بازگشایی کردند. 

این اقدام همگام با مرحله دوم طرح دولت هلند برای بازگشت تدریجی زندگی به حالت عادی در این کشور اتخاذ شده است و مسلمانان برای اقامه نماز صبح وارد ۴۰ مسجد در مناطق مختلف کشور شدند.

نماز صبح مطابق با قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد و نمازگزاران پیش از وورد به مسجد دست‌های خود را ضد عفونی کرده و با سجاده‌های شخصی نماز گزاردند. 

مسلمانان با ابراز خرسندی از بازگشایی مساجد بر لزوم پایبندی به قوانین پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کردند. 

هلند مرحله نخست کاهش تدابیر پیشگیرانه را از یازدهم ماه مه آغاز و اجازه بازگشایی سالن‌های آرایش، مراکز آموزش رانندگی و مراکز فیزیوتراپی به شرط  پای‌بندی به سیستم زمانی تعیین شده را صادر کرد. 

همچنین مدارس، مهدهای کودک، مراکز آموزش خصوصی و کتابخانه‌ها بازگشایی و به بزرگسالان اجازه انجام فعالیت‌های ورزشی در اماکن باز به شرط رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی داده شد. 

هلند تاکنون ۴۶ هزار و ۴۴۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا و پنج هزار و ۹۵۶ مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس ثبت کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز