خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری کیودو:

حمایت مردمی از کابینه شینزو آبه زیر ۴۰ درصد است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۵۵

بر اساس نظرسنجی خبرگزاری کیودو، میزان تأیید کابینه نخست‌وزیر ژاپن دو و سه دهم درصد نسبت به نظرسنجی قبلی کاهش یافته و به پایین‌ترین میزان طی دو سال اخیر رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از کیودو، میزان حمایت از کابینه «شیزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن دو و سه دهم درصد نسبت به نظرسنجی قبلی در اوایل ماه گذشته کاهش یافته است. این نخستین بار است که این نرخ از ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است؛ زمانی که آبه به دلیل ادعاهای طرفداری در پروژه ساخت دو مدرسه تحت تعقیب قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نگران موج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا هستند.

این گزارش حاکی است که ۸۱ و دو دهم درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که سرعت کمک‌های اقتصادی دولت کُند بوده است. 

در مجموع ۷۸ و پنج دهم درصد اظهار داشتند که احساس می‌کنند «هیرومو کوروکاوا» رئیس پیشین دادستان عالی توکیو به دلیل پرونده شرط‌بندی که در آن دخیل بوده، به اندازه کافی مجازات نشده است. در این رسوایی که منجر به استعفای مقام دوم دادستان ژاپن شد، اعتقاد بر این بود که وی به طور ویژه از سوی دولت آبه حمایت می‌شد.

در این نظرسنجی به طور خاص، ۷۷ و چهار دهم درصد اظهار داشتند که رسیدگی دولت به آزمایش‌های مربوط به کرونا ناکافی بوده و ۴۷ و دو دهم درصد از پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند برداشتن محدودیت‌ها خیلی زودتر از زمان انتظار اتفاق افتاده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز