خبرگزاری کار ایران

تلاش قانونگذاران کنگره برای ممانعت از سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های همکار چین

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۴۴

گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه بنا دارد لایحه‌ای را در روزهای آتی ارائه کنند که براساس آن سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های دفاعی خارجی که با ارتش چین ارتباط داشته باشند ممنوع شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه بنا دارد لایحه‌ای را در روزهای آتی ارائه کنند که براساس آن سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های دفاعی خارجی که با ارتش چین ارتباط داشته باشند ممنوع شود. 

رویترز این خبر را به نقل از سندی که به دستش رسیده است منتشر کرد. 

«مایک گالاگر»، «جیم بنکس»، «داگ لامالفا»، نمایندگان جمهوری‌خواه بنا دارند این طرح را مطرح کنند. این امر نیازمند آن است که «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا فهرستی از شرکت‌های دفاعی خارجی را که «با ارتش چین ارتباط داشته یا از حمایت کرده و قراردادهای گوناگونی با آن دارند» به کنگره ارائه کند. 

رویترز گزارش کرد، شش ماه پس از تصویب این لایحه، شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی باید از کار با شرکت‌های مذکور خودداری کرده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها را متوقف کنند.

جیم بنکس در این رابطه گفت: «از یک سو، کنگره از مالیات‌دهندگان می‌خواهد تا به رشد ارتش ما کمک کرده تا بتوانیم با چین رقابت کنیم. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری‌های این چنینی پول را از کشور خارج می‌کند. باید به سرمایه‌گذاری در رقیب جهانی خود پایان دهیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز