خبرگزاری کار ایران

پایگاه عربی ۲۱ بررسی کرد:

فشارها علیه فلسطینیان از زمان آغاز کرونا تشدید شد/ افزایش خشونت شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین بخشی از استراتژی اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۹۲۶

از زمان وقوع بحران کرونا خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در کرانه باختری به عنوان بخشی از استراتژی اسرائیل و ابزار غیر رسمی رژیم اشغالگر برای تحقق اهداف خود به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، پایگاه عربی ۲۱ در مقاله‌ای به قلم «عبداللطیف خضر» نوشت:

حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده نمی‌شود، مانند آنچه که در منطقه «میتزوکی دارگوت» واقع در منطقه دریای مرده رخ داده است. علاوه بر حمله به فلسطینی‌ها، خودروهای آنها نیز به دست گروهی از شهرک‌نشینان به آتش کشیده شد.

این مورد یکی از ده‌ها حملات فیزیکی به فلسطینی‌ها طی هفته‌های گذشته است که در آن آفت شهرک‌نشینان به شدت در سراسر کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.

از زمان وقوع بحران کرونا خشونت شهرک‌نشینان در راستای خدمت به رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین در کرانه باختری با وجود محدودیت‌های حرکتی، تعطیلی‌ها و یک سری اقدام‌های شدید فاصله‌گذاری اجتماعی شدت یافته و شامل حملات شدید فیزیکی است که شهرک‌نشینان از باتوم، شوک الکتریکی، سنگ، سگ و حتی بعضی از مهاجمان از سلاح آتش‌زا استفاده می‌کنند. علاوه بر این  املاک و دارایی‌های فلسطینی‌ها را با حمله به منازل، از بین بردن و آتش زدن اتومبیل‌ها، از بین بردن و ریشه کن کردن درختان و سایر محصولات زراعی و سرقت دام‌ها مورد هدف قرار می‌دهند.

همچنین حملات دیگری علیه مردم فلسطین صورت گرفته است که مشمول داده‌های فوق نمی‌شود زیرا شهرک‌نشینان چوپان‌ها و کشاورزان فلسطینی را در مناطق دره اردن در نزدیکی شهرک‌های «ریمونیم» و «کوخاو» آزار و اذیت کرده و گله‌های گاو و گوسفند خود را برای چرا در مزارع کشاورزی فلسطینی‌ها به ویژه در دره اردن رها می‌کنند.

اکثر حملات خشونت‌آمیز شهرک نشینان شامل اخراج اجباری کشاورزان و دامداران، محرومیت از دسترسی به اراضی و آسیب رساندن به محصولات زراعی است، شهرک‌نشینان صدها درخت را نابود کردند و می‌توان گفت که تقریباً ۲۴۰ درخت زیتون در اراضی روستاهای دو روستای «ترمسعیا» و «المغیر»، حدود ۳۰ درخت در منطقه «قاریوت»، حدود ۵۰ درخت در منطقه «راس کرکر» و صدها درخت و بوته در روستای «الخضر» را از بین بردند.

این خشونت بخشی از استراتژی است که شهرک نشینان و مقام‌های اشغالگر دست به دست هم و با روشی که در پی نابودی فلسطینی‌ها و از بین بردن هکتارها اراضی کشاورزی و یا چراگاهی است، اعمال می‌کنند. خشونت شهرک‌نشینان ابزار خصوصی و غیر رسمی در دست رژیم اشغالگر برای تحقق اهداف خود است. 

حمایت مطلق اسرئیل از خشونت شهرک‌نشینان عملا در اقدامات ارتش این رژیم منعکس شده است.  در پنج مورد از هشت حمله به منازل فلسطینی‌ها سربازان ارتش به شهرک‌نشینان اجازه داده‌اند هر آنچه می‌خواهند انجام دهند. دست کم در سه حمله، سربازان به سمت ساکنان فلسطینی گاز اشک‌آور پرتاب کردند و برخی از اهالی دستگیر شدند.

اسرائیل در چارچوب سیاستی که سال‌ها دنبال کرده به شهرک نشینان اجازه می‌دهد تا علیه فلسطینی‌ها در سرزمین های اشغالی حمله و اموال آنها را بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای نابود کنند. همچنین سربازان اسرائیلی از شهرک‌نشینان متجاوز حمایت کرده و حتی خود نیز در این حملات مشارکت می‌کنند. 

این در حالی است که پلیس اسرائیل از اجرای قانون علیه کسانی که در جنایات علیه فلسطینی‌ها دست داشته‌اند خودداری می کند. این رفتار پلیس بخشی از استراتژی اسرائیل برای تصرف سرزمین‌ها و منابع کرانه باختری از طریق تشویق به محرومیت روز افزون فلسطینی‌ها از مناطق کرانه باختری است.

در حقیقت، این وضعیت ادامه دارد و حتی بدتر می‌شود در حالی که تمام دنیا در معرض یک بحران بی‌سابقه سلامتی قرار دارد، ابعاد دیگری از توحش رژیم اسرائیل که به تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی بی اعتناست، روشن می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز