خبرگزاری کار ایران

سفر محرمانه رئیس موساد به مصر برای بررسی طرح الحاق اراضی کرانه باختری

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۷۹

منابع آگاه مصری از سفر محرمانه رئیس موساد به قاهره و دیدار با مقامات مصری برای بررسی موضوع الحاق اراصی کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منابع آگاه مصری گزارش دادند که «یوسی کوهن»، رئیس موساد اسرائیل چند روز پیش به صورت محرمانه به مصر سفر کرد و با مقامات بلند پایه این کشور و در صدر آن‌ها «عباس کامل»، رئیس دستگاه کل اطلاعات و «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

این منابع تاکید کردند که هدف از این دیدار محرمانه، بررسی اقدامات ویژه درباره طرح الحاق اراضی کرنه باختری و پیامدهای این اقدام بوده است.

منابع مذکور توضیح داده‌­اند که رئیس موساد دیدگاهش درباره واکنش‌های احتمالی گروه‌های فلسطینی و امکان خارج شدن کنترل اوضاع یا وقوع درگیری‌های  گسترده را با مقامات مصر بررسی کرد.

به گفته این منابع بزرگ‌ترین ترس و نگرانی اسرائیل که در این نشست نیز بر آن تاکید شده است، بازگشت عملیات مقاومت و عملیات شهادت‌طلبانه در مناطق تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین و قدس اشغالی و شهرهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی است.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند که در این دیدار محرمانه برخی نکات مهم در طرح ویژه برقراری آتش‌بس در نوار غزه با گروه‌­های فلسطینی، خواسته­‌های گروه‌های مقاومت برای اجرای برخی اقدامات و مراحل مندرج در توافق آتش‌بس با نظارت سازمان ملل و مصر که رژیم صهیونیستی از آن‌ها عقب‌نشینی کرده، موررد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که دلیل اخیر رژیم صهیونیستی، تمایل این رژیم برای عقب‌نشینی حماس در زمینه اسرای بازداشتی اسرائیل نزد این جنبش به عنوان نخستین گام در تبادل اسراست، حال آن‌که حماس آزادی اسرای سالمند و زن را به عنوان اولین گام اعتمادساز پیش روی اسرائیل قرار داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز