خبرگزاری کار ایران

هشدار دستگاه‌‌های امنیتی اسرائیل به نتانیاهو نسبت به پیامدهای الحاق اراضی کرانه غربی

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۲۷۹

پایگاه خبری اینتلیجنس آنلاین فرانسه، متخصص امور امنیتی گزارش داد که شاباک و هیئت اطلاعات نظامی در اسرائیل محافظه‌کاری شدیدی نسبت به موضوع الحاق اراضی در کرانه باختری در پیش گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری اینتلیجنس آنلاین فرانسه، متخصص امور امنیتی گزارش داد که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شین بت) و هیئت اطلاعات نظامی در اسرائیل محافظه‌کاری شدیدی نسبت به موضوع الحاق اراضی در کرانه باختری در پیش گرفته‌اند.

این پایگاه خبری نوشت که دو دستگاه مذکور به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم هشدار داده‌­اند که اجرای طرح الحاق اراضی موجب تشدید تنش در کرانه باختری و نوار غزه  و حتی اردن می‌­شود.

در ادامه این گزارش آمده است که ارزیابی‌­های شین بت نشان می‌­دهد که مسئولان امنیتی اسرائیل در حدود نیمی از عملیات‌­ها برای سرنگونی طرح‌­های به اصطلاح تروریستی دست به دامن همتایان فلسطینی خود شده­‌اند.

شین بت همچنین نگران است که اجرای طرح الحاق اراضی موجب توقف اجرای توافق­‌های همکاری با اداره کل اطلاعات اردن شود.

نتانیاهو پیشتر از طرج الحاق بخش­‌هایی از اراضی کرانه باختری به اسرائیل خبر داده بود و تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به این اقدام اعلام کرد که همه توافق‌­های صورت‌گرفته چون توافق اسلو و با توافق امنیتی را لغو می­‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز