خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آگاه عنوان کردند:

تلاش پنتاگون برای تعیین زمان‌بندی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۱۲

مقام‌های ارشد نظامی آمریکایی بناست طی روزهای آینده رئیس‌جمهوری این کشور را در جریان گزینه‌های پیش رو برای خارج کردن تمامی نیروهای ایالات متحده از افغانستان قرار ‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های ارشد نظامی آمریکایی بناست طی روزهای آینده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را در جریان گزینه‌های پیش رو برای خارج کردن تمامی نیروهای ایالات متحده از افغانستان قرار ‌دهند و زمان‌بندی مشخصی را برای آن، پیش از انتخابات ۲۰۲۰، ارائه خواهند کرد. 

این خبر را مقام‌های آگاه اعلام کردند.

مقام‌های آگاه اعلام کرده‌اند که فرماندهان نظامی از این‌که خروج کامل نیروها از افغانستان بار یترامپ اولویت دارد آگاه هستند، اما تلاش دارند او را مجاب کرده که برنامه‌ریزی آرام‌تری را در این زمینه اتخاذ کند. 

به گفته مقام‌های آگاه، این اقدام  بخشی از تلاش پنتاگون برای جلوگیری از اتفاقی مشابه دسامبر ۲۰۱۸ و اکتبر ۲۰۱۹ است که در آن ترامپ ناگهان دستور خروج تمامی نیروها از سوریه را داد. این در حالی است که شماری از مقام‌های نظامی معتقدند که خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان به توافق صلح با طالبان آسیب جدی می‌زند. 

پنج منبع آگاه که نخواستند نام‌شان فاش شود گفتند که شماری از مقام‌های نظامی بناست گزینه‌های گوناگونی را در زمینه خروج نیروها از افغانستان در برابر ترامپ قرار دهند. آنان معتقدند که ترام پممکن است متقاعد شده که راه حفظ توافق با طالبان، خروج آرام از افغانستان است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز