خبرگزاری کار ایران

«القدس العربی» بررسی کرد:

محاکمه نتانیاهو و در هم شکسته شدن خرافه کهنه رژیم صهیونیستی/ دادگاه اسرائیل فاقد اعتبار داخواهی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۷۳۴

ائتلاف دیوان عالی اسرائیل با حزب مخالف و محاکمه صوری است که به نخست‌وزیر این رژیم اجازه می‌دهد از یک سو قانون را زیر پا گذارد و از سوی دیگر خرافه قدیمی رژیم صهیونیستی را در هم شکند.

به گزارش ایلنا روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: 

حامیان  رژیم صهیونیستی به صحنه  محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در برابر دستگاه قضا به اتهام رشوه‌خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد برای توجیه موجودیت این رژیم استدلال کرده و آن را اتفاقی در نوع خود بی‌سابقه برای یک نخست‌وزیر اسرائیل می‌دانند.

 این حامیان صهیونیسم آغاز محاکمه نتانیاهو را نشانه جدیدی بر ادعای مضحک خود و به اصطلاح تنها تابلوی دموکراسی در خاورمیانه می‌دانند و البته این خرافه‌ای است که توسط صهیونیسم جهانی ایجاد شده و دوستان رژیم در آن غوطه ور شده‌اند.

اما نتانیاهو از همان لحظه ورود به صحن دادگاه این خرافه را در هم شکست زیرا او پیشاپیش خود را تبرئه و دشمنانش را به توطئه چینی علیه وی و انجام کودتای سیاسی برای کنار زدن او از صحنه قدرت، متوقف کردن رکورد وی در سمت نخست‌وزیری و پایان دادن به حکومت راست‌گرایان از طریق تبانی دادستان کل، دولت در سایه و مطبوعات چپ‌گرا متهم کرد.

 البته این ویژگی‌ها، مختص نظامی مستبد و یک دیکتاتوری برهنه است و به سختی درباره رژیمی که مدعی دموکراسی و حاکمیت قانون و استقلال مقامات است انطباق پیدا می‌کند، حال چگونه شخص نخست‌وزیر این رژیم، قاضی، جناح راست، جناح چپ و مطبوعات را در یک سبد قرار داده که برای وی توطئه چینی می‌کنند؟

در واقع پیش از آنکه نتانیاهو برای در هم کوبیدن این خرافه آماده شود، دیوان عالی با رای دادن به ریاست مجدد وی در راس دولت به رغم اتهام‌های سه گانه  آن را در هم کوبید، این در حالی است که نخستین جلسه محاکمه نتانیاهو چند روز قبل از تحلیف او برگزار شد و همین دادگاه پیشتر وجوب برکناری هر وزیری را که به اتهام فساد و خیانت در امانت به دادگاه ارجاع داده می‌شود، صادر کرده بود.

بنابراین نهاد دموکراتیک در اسرائیل خواستار اجرای قانون برای وزیر است، اما از شخص نخست‌وزیر چشم‌پوشی کرده و جرایم وی را از مفاد قانون خارج می‌کند.

اما نتانیاهو با استناد به قلدرمآبی خود و حمایت طرفدارانش یا احکام بی‌اعتبار دادگاه با دستگاه قضا مقابله نمی‌کند بلکه این بار مسلح به سلاح معامله  ائتلاف دولتی با «بنی گانتز»، مخالف سابق و رهبر  حزب «آبی و سفید» وارد می‌شود که پیشتر متعهد شده بود با نخست‌وزیر متهم به سه پرونده همکاری نکند.

 بنابراین، همین ائتلاف دیوان عالی با حزب مخالف است که به نتانیاهو اجازه می‌دهد از یک سو قانون را زیر پا گذارد و از سوی دیگر خرافه قدیمی رژیم صهیونیستی را در هم شکند.

این وضعیت بدون مشارکت عامه ساکنان سرزمین‌های اشغالی در ساخت صحنه پرده‌برداری از فجایع بیشتر نظام سیاسی، دولتی و حزبی رژیمی که با شهرک سازی و نژاد پرستی بنیان نهاده شد، کامل نخواهد شد، زیرا سه انتخابات کنست ، در آوریل و سپتامبر ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ همگی به نفع نتانیاهو رقم خورد.

پس باید گفت جلسه‌های آینده محاکمه نتانیاهو  کجی و ناراستی بنیان رژیم صهیونیستی را اصلاح نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز