خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت حزب رفاه ملی افغانستان در پی درگذشت «مولوی قیام الدین کشاف»

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۴۳

حزب رفاه ملی افغانستان بیانیه تسلیتی را در پی درگذشت رئیس شورای سراسری علمای این کشور، منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، حزب رفاه ملی افغانستان بیانیه تسلیتی را در پی درگذشت «مولوی قیام الدین کشاف»، رئیس شورای سراسری علمای این کشور، منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر فراوان اطلاع یافتیم مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای کشور دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست، اینجانب درگذشت عالم جید، شخصیت مؤثر ودلسوز به وطن جناب الحاج مولوی قیام الدین کشاف را به شورای سراسری علما، جلالت‌مآب محترم دکتر محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، خانواده محترم و بازماندگان آن فقیه سعید تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان غفران و رحمت الهی را مسئلت می‌نمایم.

مرحوم مولوی قیام الدین کشاف شخصیت تاثیرگذار، ژرف‌اندیش و مردم‌دوست بود و در میان علما جایگاه شایسته و منحصر به فرد داشت و بارها طالبان را دعوت به صلح و مصالحه کرد. در گذشت مولوی قیام الدین کشاف ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دولت و مردم افغانستان است. وجود ایشان مایه خیر و برکت برای مردم و کشور بود. آخرین باری که ایشان را دیدم روز اول عید نوروز سال ۱۳۹۸ در سفر به مزار شریف در معیت جلالت‌مآب رئیس‌جمهور دکتر اشرف غنی بود. ازایشان سؤال نمودم جناب عالی چرا زحمت کشیدید و به مزار شریف آمدید؟ به من گفت آقای جعفری، دشمنان افغانستان و تروریست‌ها هرگز نمی خواهند صلح وثبات در افغانستان بیاید، کشور نیازمند به تلاش همه ما و شما دارد، باید همراه رئیس‌جمهور همه جا حضور داشته باشیم، وحدت و برادری می‌تواند ما را نجات دهد. 

روحش شاد، یادش گرامی و جاویدان.

محمد حسن جعفری

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان

سه شنبه ۶ جوزا ۱۳۹۹ برابر با سوم شوال ۱۴۴۱»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز