خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده پیشین آمریکا در ناتو از سیاست خارجی کشورش در قبال کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۰۲

نماینده پیشین آمریکا در ناتو به شدت از سیاست خارجی رئیس جمهوری این کشور درقبال بحران ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شدت از سیاست خارجی رئیس‌جمهوری این کشور درقبال بحران ویروس کرونا انتقاد کرد.

«نیکلاس برنس»، نماینده پیشین آمریکا در ناتو امروز -سه شنبه- گفت: «ما از ۷۵ سال پیش تاکنون اولین بحران بزرگ بین‌المللی را تجربه می‌کنیم که آمریکا تصمیم گرفت هدایت آن را برعهده نگیرد. متحدان ما در اروپا معتقد نیستند که ما اکنون این بحران را هدایت می‌کنیم.»

برنس پیش‌بینی کرد اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شکست خورد، روابط آلمان با آمریکا بهبود خواهد یافت.

وی گفت: «آلمان باید دوباره شریک آمریکا شود، چراکه واشنگتن نمی‌تواند از آن بی‌نیاز باشد حال آنکه شرایط باید به نحوی می‌بود که آلمان از ما بی‌نیاز نباشد.»

نماینده سابق آمریکا در ناتو همچنین براهمیت روابط با فرانسه و اتحادیه اروپا تاکید کرد اما همزمان افزود: آلمان به دلیل قدرت اقتصادی و جایگاه رهبرانه در اتحادیه اروپا در وهله نخست قرار دارد.

او از نحوه تعامل ترامپ با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان انتقاد کرد و گفت: برای من بسیار ناراحت کننده است که ترامپ بارها با بی شرمی با صدراعظم آلمان برخورد کرده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز