خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا:

واکنش چین به همه‌گیری کرونا، مشابه عملکرد شوروی در فاجعه چرنوبیل است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۹۹۴

مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش چین به همه‌گیری ویروس کرونا را به نحوه عملکرد شوروری در زمان فاجعه چرنوبیل تشبیه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش چین به همه‌گیری ویروس کرونا را به نحوه عملکرد شوروری در زمان فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ تشبیه کرد.

وی مدعی شد که چین از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ماه نوامبر ۲۰۱۹، از این فاجعه با خبر بوده ولی به سازمان بهداشت جهانی دروغ گفته و مانع از دسترسی کارشناسان بین‌المللی به اطلاعات مربوط به این همه‌گیری شده است.

اوبرایان در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت:‌ «پنهان کاری آنها در رابطه با این ویروس همانند چرنوبیل در تاریخ ثبت خواهد شد».

وی همچنین در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: «این یک مشکل واقعی است که با مرگ هزاران هزار نفر در آمریکا و دیگر نقاط جهان همراه بود چرا که اطلاعات واقعی را منتشر نکردند».

سخنان اوبرایان در حالی بیان می‌شود که بسیاری از کارشناسان، از عملکرد دولت آمریکا در مدیریت بحران کرونا انتقاد کرده و تاکید می‌کنند که سیاست‌های نادرست واشنگتن باعث مرگ صدها هزار نفر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز