خبرگزاری کار ایران

خالد مشعل خطاب به دولت جدید سودان:

عادی‌سازی با اسرائیل سرابی پوچ است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۵۳

رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال پیامی خطاب به دولت جدید سودان عادی سازی روابط با اسرائیل را سرابی پوچ توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال پیامی خطاب به دولت جدید سودان عادی سازی روابط با اسرائیل را سرابی پوچ توصیف کرد.

«خالد مشعل»، رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه گذشته -جمعه- با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: «پیام من به نظام سودان این است که در سیاست داخلی و سیاست خارجی آزاد هستی و ما چیزی را بر احدی دیکته نمی‌­کنیم. عادی‌سازی با اسرائیل از نظر منفعتی سرابی پوچ بیش نیست.»

مشعل در ادامه افزود: «خارطوم در حافظه فلسطین جایگاه بزرگی دارد بنا بر این نمی­‌خواهیم آن‌ها ما را با عقب‌نشینی غافلگیر کنند.»

وی بر آمادگی حماس برای گسترش روابط با دولت جدید سودان بدون دخالت در امور داخلی این کشور یا امور هر کشور عربی دیگر تاکید کرد.

پیشتر، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس با مقامات سودان از جمله «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی تماس تلفنی داشته است.

مشعل با اشاره به این موضوع افزود: «اما این به مفهوم وجود ارتباط سیاسی حقیقی نیست، ما از هر کشور عربی و یا هر کشور دیگری درجهان  استقبال می‌کنیم، نظام جدید در سودان موضوعی ملی است و ما به اراده هر یک از ملت­های عربی احترام می­‌گذاریم و با نظام‌­های رسمی و ملت­‌ها تعامل داریم.»

وی با تاکید بر اجماع نظر فلسطینیان بر مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن ابراز اطمینان کرد که مسئله فلسطین در پایتخت‌های عربی زنده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز