خبرگزاری کار ایران

هشدار نخست‌وزیر لبنان نسبت به بروز بحران غذایی بزرگ در این کشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۸۷۱

نخست‌وزیر لبنان هشدار داد که این کشور در معرض بحران بزرگ غذایی قرار دارد و بسیاری از مردم لبنان به زودی به سبب بحران مالی شدید برای تامین هزینه نان با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان، در گفت‌و‌گو با روزنامه واشنگتن پست نسبت به بروز بحران بزرگ غذایی در این کشور و عدم توانایی مردم برای تامین هزینه نان بر اثر پیامدهای ناشی از شیوع کووید‌-۱۹ هشدار داد.

دیاب تاکید کرد که باید در برابر تلاش‌ها برای محدود کردن صادرات مواد غذایی مقاومت کرد. 

وی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که یک صندوق ویژه برای کمک به خاورمیانه جهت جلوگیری از بروز بحران شدید تاسیس کنند.

دیاب گفت: «در غیر این صورت چه بسا گرسنگی موج جدیدی از مهاجرت به اروپا را ایجاد کرده و منطقه را حد زیادی بی‌ثبات کند.»

وی تاکید کرد که قیمت مواد غذایی وارداتی از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر افزایش یافته و لبنان بیش از نیمی از نیازهای غذایی خود را وارد می‌کند.

دیاب در ادامه افزود: «لبنان که زمانی سبد غذایی در خاورمیانه بود اکنون با چالش بزرگی نسبت به خطر بروز بحران بزرگ غذایی مواجه است که حتی تصور آن را نمی‌کرد.» 

وی گفت: «چند هفته پیش لبنان شاهد نخستین موج اعتراض‌های گرسنگی بوده و بسیاری از مردم گوشت و میوه و سبزی را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند و این اتفاق به زودی درباره نان نیز رخ می‌دهد.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز