خبرگزاری کار ایران

ادامه تحصن نمایندگان حزب مشروطه آزاد تونس در پارلمان

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۵۱

نمایندگان حزب مشروطه آزاد تونس پس از مخالفت پارلمان با درخواست آن‌ها مبنی بر برگزاری جلسه استیضاح رئیس پارلمان به تحصن خود ادامه دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، نمایندگان حزب مشروطه آزاد تونس  پس از انکه پارلمان با درخواست آن‌ها برای برگزاری جلسه استیضاح «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان پاسخ منفی داد، به تحصنی که از چهارشنبه گذشته آغاز کرده بودند ادامه دادند.

فراکسیون این حزب با ۱۶ کرسی از ۲۱۷ کرسی پارلمان تصمیم گرفتند وارد یک اعتصاب غذای تدریجی شوند که توسط «مجدی بوذینه»، نماینده پارلمان آغاز شد و هر بار نماینده دیگری به آن می‌پیوندد تا این که کل حزب وارد اعتصاب غذا شود.

این حزب همچنین تصمیم به امضای دادخواست مردمی برای استیضاح رئیس پارلمان و تقاضا برای سلب رای اعتماد به وی دارد.

دفتر شورا در جلسه روز سه‌شنبه، خشونت سیاسی علیه «عبیر وسی»، نماینده پارلمان را در جلسه ۱۳ ماه می محکوم کرد.

این شورا خواستار محکوم کردن همه اشکال خشونت بدون در نظر گرفتن منشا آن شد و از همه نمایندگان خواست تا آرامش و خویشتن‌داری از خود نشان دهند.

دفتر پارلمان تونس پیشتر با درخواست استیضاح غنوشی که توسط حزب مشروطه آزاد ارائه شده بود، به دلیل عدم اتکا به سند قانونی مخالفت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز