خبرگزاری کار ایران

مانع‌تراشی واشنگتن برای تصویب پیش‌نویس بیانیه روسیه در شورای امنیت درباره ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۲۱

آمریکا مانع تصویب پیش‌نویس بیانیه روسیه در شورای امنیت شد که خواستار احترام به حاکمیت ونزوئلا و عدم مداخله در امور داخلی این کشور شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا مانع تصویب پیش‌نویس بیانیه روسیه در شورای امنیت شد که خواستار احترام به حاکمیت ونزوئلا و عدم مداخله در امور داخلی این کشور شده بود.

 پیش‌نویس بیانیه ارائه شده توسط «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شامل مخالفت با استفاده یا تهدید به زور، محکومیت تروریسم در تمام اشکال آن، استفاده از مزدوران و تاکید بر  کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره می‌شود.

پیش‌نویس بیانیه خواستار حل و فصل بحران در ونزوئلا از طریق گفت‌وگو بین ونزوئلائی‌ها، بدون دخالت طرح‌های خارجی و از راه‌های صلح‌آمیز و سیاسی در چارچوب قانون این کشور ضمن احترام به حق حاکمیت ونزوئلا و وحدت ارضی آن است.

پولیانسکی تاکید کرد که این پروژه هیچ گونه اتهامی را شامل نمی‌شود، اما نمایندگی دائمی آمریکا در سازمان ملل طی ۹ دقیقه آن را نابود کرده است.

این دیپلمات روس افزود: «آیا اینجا هیچ پرسش یا پرسش‌هایی درباره میزان پایبندی آمریکا به یک موضع سازنده در قبال ونزوئلا باقی می‌ماند؟»

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از اعلام کاراکاس مبنی بر خنثی کردن حمله دریایی که عناصر یک شرکت امنیتی آمریکایی در آن با هدف سرنگونی «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا شرکت داشتند، وضعیت این کشور را بررسی کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز